5 wskazówek dla content marketingowca

3 wskazówki dla content marketingowca

Często wydaje nam się, że wystarczy stworzyć nowy content, udostępnić go w mediach społecznościowych, np. Facebook, LinkedIn, a ludzie od razu zaczną kupować nasz produkt/usługę. Tak NIE DZIAŁA content marketing. Co więcej, coraz trudniej jest zwrócić uwagę klientów na nowo stworzony content. Jak zapewne każdy z Was zauważył, zasięg organiczny w social mediach odszedł w niepamięć. Więcej niż tysiącem udostępnień może poszczycić się zaledwie 0,1% publikowanego contentu. Jak planuje Facebook, zasięgi mają jeszcze zmaleć. Ale jest też dobra wiadomość. Dzięki reklamom w mediach społecznościowych możesz wypromować swoją treść. Udowodniono, że reklamy w social mediach zmieniają odwiedzających w potencjalnych – i nie tylko – klientów. Nie potrzebujesz do tego dużego budżetu!

3 wskazówki dla content marketingowca

  • Po pierwsze, musisz stworzyć content i opublikować go w mediach społecznościowych.
  • Kolejnym krokiem jest zwiększenie zasięgu, czyli promowanie contentu w wybranych miejscach w mediach społecznościowych.
  • By zbudować trwałe, powracające na Twoją stronę/do e-sklepu, grono odbiorców, taguj. Używaj tagów śledzących i plików cookies.
  • Spersonalizuj swój content na podstawie danych demograficznych i behawioralnych swojej grupy odbiorców.
  • Wracaj do swoich odbiorców z innymi reklamami displayowymi, reklamami w mediach społecznościowych czy RLSA (listy remarketingowe).
  • Zmieniaj odwiedzających w potencjalnych klientów i zwiększ sprzedaż!

 

#1 Popraw Wynik Jakości

W wersji Google Wynik Jakości jest metryką, której używa do oceny jakości słów kluczowych oraz reklam PPC i ich dopasowania do potrzeb. Metryka ta wpływa na CPC (cost per click) reklamy. W wersji Facebooka metryka ta nazywa się Wskaźnikiem Trafności Reklam.

Im wyższe zaangażowanie, tym wyższy wskaźnik trafności = więcej udostępnień i niższa opłata za zaangażowanie klienta (CPE).

#2 Sprecyzuj grupę docelową

O tym, jak poznać i zrozumieć odbiorcę pisałam w jednym z poprzednich wpisów. Niemożliwe jest pisanie dla wszystkich. Nie dość, że to po prostu lenistwo, to jest to także zwyczajna strata pieniędzy. Każdy z Twoich obserwujących ma własne zainteresowania, upodobania i ceni inne wartości. Sprecyzuj swoją grupę docelową, wykorzystując słowa kluczowe i inne metody targetowania.

#3 Popraw swoje SEO

Google, dla lepszego zrozumienia zapytań do wyszukiwarki, używa RankBrain – sztucznej inteligencji. Google zwraca uwagę na wskaźniki zaangażowania użytkownika, np. współczynnik klikalności, współczynnik konwersji, jak na sposób oceniania stron, które – choć nie miały wielu odsłon – dostarczały lepszych odpowiedzi na zadane pytania. Choć wskaźniki zaangażowania nie są brane pod uwagę w głównym procesie pozycjonowania strony, wysoki CTR i współczynnik konwersji ma mnóstwo zalet: lepszy zasięg organiczny, więcej kliknięć i konwersji, większa sprzedaż. Warto także wykorzystać media społecznościowe do zwiększania rozpoznawalności marki.

Dodaj komentarz