seo copywriting

Czym jest SEO Copywriting?

Jedną z oferowanych przeze mnie usług jest SEO Copywriting. Pojęcie to pochodzi od dwóch słów „SEO” oraz „Copywriting”. SEO – mówiąc najprościej – to optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarki. W tym celu podejmuje się działania, by dana strona internetowa uzyskała jak najwyższą pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania dla konkretnych słów kluczowych, istotnych z punktu widzenia danego biznesu.

Copywriting zaś to usługa tworzenia profesjonalnych tekstów tematycznych, które mogą być wykorzystane do kampanii marketingowych, opisów produktów, materiałów promocyjnych, na blogach, stronach internetowych itd. Co istotne, treści są unikalne. Każdy tekst dopasowany jest do potrzeb, wymagań klienta oraz strony internetowej, na której ma się znaleźć. Doświadczony Copywriter potrafi napisać wiele tekstów na ten sam temat, a treści nie powielają się.

Gdzie może znaleźć zastosowanie SEO Copywriting?

SEO Copywriting obecnie cieszy się sporą popularnością. To dlatego, że właśnie na tekstach opiera się pozycjonowanie w Internecie. Swoje zastosowanie może znaleźć w przypadku:

  • artykułów sponsorowanych,
  • opisów produktów/kategorii/usług,
  • opisów do katalogów,
  • content marketingu na blogu,
  • stron internetowych,
  • sklepów internetowych,
  • atrybutów i tagów.

Profesjonalni Copywriterzy wiedzą, jak stworzyć tekst, który nie tylko zaindeksuje się w Google, ale także zaprezentuje firmę w pozytywnym świetle. By SEO Copywriting przyniósł zamierzony efekt, przyda się lekkie pióro, znajomość branży internetowej i oczywiście podstaw SEO.

Co jest najważniejsze w SEO Copywritingu?

seo copywritingChoć chodzi o pozycjonowanie, należy pamiętać, że treści tworzymy nie tylko dla wyszukiwarki, ale przede wszystkim dla użytkowników. Teksty powinny być wysokiej jakości, unikalne, bezbłędne, sprawdzone pod kątem poprawności (może się przydać narzędzie LanguageTool), wartościowe dla użytkownika, zoptymalizowane pod frazy kluczowe i dopasowane do tematyki strony.

W SEO Copywritingu trzeba wystrzegać się przesadnej ilości fraz kluczowych (muszą być wplecione naturalnie), błędnej pisowni, pisania nie na temat, lania wody, kopiowania treści (Duplicate Content), powtarzania tych samych wyrazów, zbyt długich i nudnych tekstów.

Czy cena idzie w parze z jakością?

Niskiej jakości teksty SEO, precle, sprawdzą się co najwyżej do stron zapleczowych czy katalogów, które nie weryfikują opisów. Teksty średniej jakości można wykorzystać w znanych katalogach, do tworzenia meta tagów czy do publikowania artykułów sponsorowanych. Treści wysokiej jakości warto umieścić na blogu firmowym czy wykorzystać na stronie internetowej, np. do opisów produktów, by zaprezentować się z najlepszej strony.

Jeśli chodzi o SEO Copywriting, ceny mogą być różne, jednak należy unikać tekstów z najniższej półki – przeważnie są realizowane przez niedoświadczonych Copywriterów, którzy chcą sobie jedynie dorobić. Niska jakość treści może jedynie zaszkodzić firmie – nierzadko artykuły mają błędy. Profesjonalista nigdy nie odda tekstu, z którego nie byłby w 100% zadowolony. Warto postawić na jakość, a nie ilość.

 

 

 

Dodaj komentarz