call to action

Skuteczne Call To Action

Call To Action to bez wątpienia element na stronie internetowej, któremu poświęca się największą uwagę. Niestety, bardzo często do tworzenia CTA podchodzi się po prostu źle. Jak najprościej wytłumaczyć czym jest Call To Action?

Call To Action – co to takiego?

Najprościej mówiąc Call To Action to wezwanie do działania, które jest wyrażone w formie zdania w trybie rozkazującym. Innymi słowy, chcemy, by czytelnik/klient coś zrobił, więc informujemy go, czego od niego oczekujemy:

  • Zapisz się
  • Czytaj dalej
  • Kup teraz
  • Sprawdź
  • Załóż konto

Brzmi łatwo? Tylko jaka w tym korzyść dla czytelnika czy klienta?

Zmiana podejścia do Call To Action

Musimy zmienić swoje podejście do CTA. Myślmy o nich nie tylko jako o wezwaniach do działania, ale komunikatach, które informują o korzyści, składają obietnicę, pozwalają wyrazić swoją potrzebę.

Niestety, większość CTA zupełnie nie informuje o korzyściach z podjętego działania. Użytkownik musi mieć coś z tego, że kliknie przycisk.

Ukazanie wartości

Załóżmy, że sprzedajemy dany produkt, np. aparat fotograficzny. Tworzymy landing page, a obok zdjęcia produktu umieszczamy przycisk Kup teraz/Dodaj do koszyka. Ok, przeważnie właśnie z takim zabiegiem się spotkamy. A gdyby tak podejść do CTA inaczej, tworząc przycisk: Naucz się robić zdjęcia jak profesjonalista lub Chcę robić unikatowe zdjęcia.

Najprostszą receptą na skuteczny komunikat CTA jest skorzystanie z gotowego szablonu. Po prostu wystarczy dokończyć zdanie: „Chcę_______”.

Przykładowo:

  • Chcę otrzymać 20% rabatu
  • Chcę pisać lepsze teksty
  • Chcę nauczyć się języka obcego
call to action

Minimum wysiłku

Bardzo ważne jest to, by nasze CTA nie zapowiadało czegoś, co wymaga dużo pracy. Nawet wypełnienie krótkiego formularza lub kilka kliknięć więcej to dla wielu osób zbyt dużo. Takie mamy czasy, dlatego cały proces trzeba maksymalnie uprościć. Zamiast pisać „Załóż konto i obejrzyj wideo”, napiszmy po prostu „Obejrzyj wideo”. Rosnący CTR będzie jedynie potwierdzeniem faktu, że ludzie w Internecie nie lubią się wysilać.

Jak widać, stworzenie Call To Action nie wymaga ogromnego nakładu pracy – wymaga za to zmiany podejścia, do czego Was zachęcam.

Dodaj komentarz