Agencje SEO – czy warto zatrudniać?
Czy warto zatrudnić agencję do pozycjonowania strony? Czy opłaca się prowadzić ebiznes? Czy powinieneś kupić samochód? Na wszystkie te pytania można odpowiedzieć dokładnie tak samo: to zależy. Dla jednych firm współpraca z agencją SEO będzie doskonałym wyborem i szansą na szybkie rozwinięcie biznesu, a dla innych bardziej opłacalną opcją okaże się samodzielne pozycjonowanie. Zamiast szukać jednoznacznej odpowiedzi, skupmy się na omówieniu najważniejszych zalet i wad współpracy z agencją SEO.
Pozycjonowanie
Co to jest SEO?
SEO - search engine optimization to termin używany zamiennie z pozycjonowaniem stron.
Jak pozycjonować stronę?
Sprawdź jakie działania podjąć aby systematycznie piąć się w górę w wynikach wyszukiwania!
Ile trzeba czekać na wyniki SEO?
Na odpowiedź na to z pozoru proste pytanie składa się naprawdę wiele czynników!
Agencje SEO – czy warto zatrudniać?
Poznaj plusy i minusy zlecania pozycjonowania witryny profesjonalistom.
Jaki jest koszt pozycjonowania?
Jakie czynniki wpływająna koszt znalezienia się na najwyższych pozycjach w wyszukiwarce?
Strategia SEO
Jak zaplanować strategię SEO i co należy wziąć pod uwagę podczas jej planowania?
Współpraca z agencją SEO – najważniejsze plusy
W tym scenariuszu przyjmijmy założenie, że zdecydowałeś się na współpracę z solidną, sprawdzoną agencją – np. poleconą przez znajomego przedsiębiorcę. Jakie są plusy? Dlaczego tak wielu ludzi płaci za pozycjonowanie?
Jedną z najważniejszych zalet agencji jest to, że Twoja strona będzie obsługiwana przez doświadczonych specjalistów, ewentualnie początkujących seowców pod okiem mentora z większym stażem. Profesjonalni pozycjonerzy pomogą Ci w wybraniu najtrafniejszych fraz i zaproponują skuteczną strategię SEO, biorąc pod uwagę charakterystykę branży, specyfikę Twojej strony oraz działania konkurencji. Analiza strony i konkurencyjnych serwisów jest wykonywana jeszcze przed rozpoczęciem współpracy.
Decydując się na dobrą agencję znacząco zwiększasz szanse, że Twój ebiznes się powiedzie. Wprawdzie musisz ponieść wyższe koszty i poczekać kilka miesięcy (często ponad pół roku) na efekty, ale prędzej czy później zaczną się one pojawiać i będą stabilne. Specjaliści SEO na bieżąco analizują skutki pozycjonowania i optymalizują swoje działania.
Rozwinięte agencje SEO dysponują też ogromną ilością danych – niedostępnych dla „zwykłego” przedsiębiorcy niezwiązanego z branżą SEO. Profesjonaliści korzystają z narzędzi operujących na big data i na bieżąco śledzą branżowe doniesienia oraz zmiany w zachowaniu Google.
Największy minus zlecania SEO zewnętrznej agencji
Największa wada współpracy z agencją to oczywiście koszty. Mogą być one dotkliwe zwłaszcza dla małych, niskobudżetowych biznesów. Aby pozycjonowanie strony w ogóle miało sens, trzeba wydać przynajmniej 500-600 zł miesięcznie. Górny limit cenowy właściwie nie istnieje. Samodzielne, umiejętne pozycjonowanie z dostępem do profesjonalnych narzędzi byłoby o wiele bardziej efektywne – w tym samym budżecie dałoby się np. opublikować o wiele więcej treści czy też pozyskać więcej linków. Agencja musi nie tylko zarobić na swoje utrzymanie, ale jeszcze na pensje dla pracowników i podwykonawców – płaci za to klient. Z drugiej strony, nauka na własną rękę wymaga ogromnej ilości czasu, co również należy wziąć pod uwagę przed podjęciem decyzji.