Jak pozycjonować stronę?

Każda agencja SEO ma własne metody, ale istnieje kilka podstawowych obszarów działania, których nie można pominąć w trakcie pozycjonowania stron. Jednym z nich jest optymalizacja techniczna witryny. To zwykle jeden z pierwszych etapów działań SEO. Zadaniem zespołu optymalizującego serwis jest takie dostosowanie kodu witryny, aby była ona przyjazna dla wyszukiwarek. Oznacza to m.in. dodanie odpowiednich znaczników HTML (np. metadane, dane strukturalne), usunięcie zbędnego kodu (niepotrzebne arkusze czy skrypty JS), przyspieszenie strony (kompresja obrazów, minifikacja CSS/HTML/JS), wygenerowanie mapy strony, zadbanie o odpowiednią strukturę serwisu oraz dostosowanie do użytkowania na urządzeniach mobilnych.

Jak pozycjonować stronę?

Pozycjonowanie

Znane wyszukiwarki
Co to jest SEO?

SEO - search engine optimization to termin używany zamiennie z pozycjonowaniem stron.

Pozycjonowanie strony
Jak pozycjonować stronę?

Sprawdź jakie działania podjąć aby systematycznie piąć się w górę w wynikach wyszukiwania!

Czekanie na wyniki pozycjonowania
Ile trzeba czekać na wyniki SEO?

Na odpowiedź na to z pozoru proste pytanie składa się naprawdę wiele czynników!

Wybieranie agencji SEO
Agencje SEO – czy warto zatrudniać?

Poznaj plusy i minusy zlecania pozycjonowania witryny profesjonalistom.

Koszty pozycjonowania
Jaki jest koszt pozycjonowania?

Jakie czynniki wpływająna koszt znalezienia się na najwyższych pozycjach w wyszukiwarce?

Strategia SEO
Strategia SEO

Jak zaplanować strategię SEO i co należy wziąć pod uwagę podczas jej planowania?

Wybór słów kluczowych

Kolejny stały element SEO to wybór słów kluczowych. Działanie Google opiera się na frazach wpisywanych przez użytkowników. Zadaniem agencji wykonującej pozycjonowanie jest wciągnięcie danej witryny na pierwszą stronę wyników na pożądane hasła – to właśnie słowa kluczowe. Agencja sugeruje klientowi, aby – przykładowo – jego blog kulinarny był promowany na frazy „blog o gotowaniu” oraz „najlepsze przepisy”. Następnie na podstawie tych fraz wykonuje się działania opisane w kolejnych akapitach.

Rozbudowa i dodawanie treści na stronie

Gdy słowa kluczowe są już wybrane, można przystąpić do tworzenia i rozbudowy treści. Google pozytywnie ocenia witryny, które zawierają dużo wysokiej jakości tekstów na temat związany z wpisaną przez użytkownika frazą. Trzymając się powyższego przykładu, do strony można dodać np. opisy kategorii bloga, w których znajdą się wspomniane hasła („blog o gotowaniu” lub „najlepsze przepisy”). W ten sposób rośnie szansa, że użytkownik wpisujący jedną z tych fraz w Google zobaczy link właśnie do pozycjonowanej strony – a dokładniej jej podstrony, na której znajduje się tekst z danym hasłem.

Link-building – zbieranie odnośników do strony

Równie istotne, jak działania na stronie (in-site SEO) jest to, co dzieje się poza witryną (off-site SEO). W tym drugim przypadku największe znaczenie mają odnośniki do witryny. Google opiera swoją ocenę m.in. na ilości i jakości linków dodawanych przez autorów innych stron – najlepiej, gdy są to witryny powiązane tematycznie z tą pozycjonowaną. Innymi słowy: im więcej blogów kulinarnych czy internetowych sklepów z żywnością doda odnośnik do promowanego bloga z przepisami, tym lepiej. Duże znaczenie ma renoma linkujących witryn. Mocne odnośniki można pozyskać np. publikując artykuły sponsorowane.