Jak przygotować strategię SEO?

Działalność przedsiębiorstwa powinna być oparta na solidnym biznesplanie, a pozycjonowanie stron firmowych wymaga stworzenia strategii SEO. Opracowanie wytycznych pozwala na skuteczniejsze wykorzystanie środków finansowych i czasu, a co za tym idzie – wzrasta szansa na szybkie i skuteczne wypozycjonowanie witryny, natomiast koszt pozyskania klienta jest mniejszy.

Strategia pozwala również na określenie pewnych ram czasowych dla planowanych efektów. Jako klient agencji SEO możesz dowiedzieć się, w jakim terminie mniej więcej Twoja strona powinna zacząć osiągać dobre pozycje na wskazane frazy. Dzięki temu możliwe będzie również przybliżone określenie kosztów pozycjonowania.

Trzecią ważną korzyścią budowania strategii SEO jest jasno określony cel. Zarówno agencja, jak i klient wiedzą, w jakim kierunku zmierza wykonanie usługi i jakie efekty można uznać za sukces.

Strategia SEO

Pozycjonowanie

Znane wyszukiwarki
Co to jest SEO?

SEO - search engine optimization to termin używany zamiennie z pozycjonowaniem stron.

Pozycjonowanie strony
Jak pozycjonować stronę?

Sprawdź jakie działania podjąć aby systematycznie piąć się w górę w wynikach wyszukiwania!

Czekanie na wyniki pozycjonowania
Ile trzeba czekać na wyniki SEO?

Na odpowiedź na to z pozoru proste pytanie składa się naprawdę wiele czynników!

Wybieranie agencji SEO
Agencje SEO – czy warto zatrudniać?

Poznaj plusy i minusy zlecania pozycjonowania witryny profesjonalistom.

Koszty pozycjonowania
Jaki jest koszt pozycjonowania?

Jakie czynniki wpływająna koszt znalezienia się na najwyższych pozycjach w wyszukiwarce?

Strategia SEO
Strategia SEO

Jak zaplanować strategię SEO i co należy wziąć pod uwagę podczas jej planowania?

Jakie czynniki należy wziąć pod uwagę, tworząc strategię SEO?

Opracowanie strategii SEO wymaga dogłębnego przeanalizowania strony, konkurencyjnych serwisów oraz dotychczasowych działań prowadzonych zarówno przez klienta agencji, jak i jego konkurencję. Pozycjonerzy przed przystąpieniem do działania muszą poznać stan techniczny strony i poziom jej zoptymalizowania pod wyszukiwarki.

Równie istotne jest zbadanie aktualnego ruchu w witrynie oraz jego charakterystyki – kto wchodzi na stronę i czy są to osoby należące do grupy docelowej? Określenie tej grupy oraz ogólnych celów biznesowych przedsiębiorstwa to kolejne kwestie, które należy wziąć pod uwagę. Agencja powinna dowiedzieć się np. tego, czy Twoja firma ma charakter lokalny czy też planujesz działania ogólnopolskie albo międzynarodowe. Duże znaczenie ma też ewentualny sezonowy charakter sprzedaży oraz – oczywiście – budżet, który jesteś w stanie przeznaczyć na działania agencji SEO.

Pozycjonerzy sprawdzają też, jakie czynności w ramach SEO prowadzą konkurencyjne serwisy. Czy również są aktywnie pozycjonowane, a jeżeli tak, to na jakie frazy? Strategia powinna uwzględniać ilość podobnych firm i ich aktualną pozycję w Google.

Strategia SEO w praktyce

Cała analiza strony i jej konkurencji ostatecznie zamykana jest w formie arkuszy z odpowiednio dobranymi frazami oraz wytycznymi odnośnie linkowania i budowania treści. Pozycjonerzy określają, jakie słowa kluczowe stwarzają największe szanse dla danej witryny i w jaki sposób działać, aby podnieść pozycję strony w Google na wybrane hasła.