Ile trzeba czekać na wyniki SEO?

Jeśli zleciłeś pozycjonowanie strony i po 1-2 miesiącach nadal nie widać żadnych efektów, z pewnością zastanawiasz się, jak długo trzeba czekać na wyniki SEO. Uproszczona odpowiedź brzmi:

  • pierwsze wyniki prawie nigdy nie są widoczne szybciej niż po 3-4 miesiącach,
  • pozycjonowanie prostszych fraz średnio trwa około pół roku,
  • efekty SEO dla trudnych fraz mogą pojawić się dopiero po roku lub jeszcze dłuższym okresie.

Jak widać, czasu pozycjonowania nie da się tak łatwo przewidzieć. Zależy on m.in. od wybranych słów kluczowych. Jednak co to oznacza, że fraza jest łatwa lub trudna? Tu znów możliwości jest kilka.

Czekanie na wyniki pozycjonowania

Pozycjonowanie

Znane wyszukiwarki
Co to jest SEO?

SEO - search engine optimization to termin używany zamiennie z pozycjonowaniem stron.

Pozycjonowanie strony
Jak pozycjonować stronę?

Sprawdź jakie działania podjąć aby systematycznie piąć się w górę w wynikach wyszukiwania!

Czekanie na wyniki pozycjonowania
Ile trzeba czekać na wyniki SEO?

Na odpowiedź na to z pozoru proste pytanie składa się naprawdę wiele czynników!

Wybieranie agencji SEO
Agencje SEO – czy warto zatrudniać?

Poznaj plusy i minusy zlecania pozycjonowania witryny profesjonalistom.

Koszty pozycjonowania
Jaki jest koszt pozycjonowania?

Jakie czynniki wpływająna koszt znalezienia się na najwyższych pozycjach w wyszukiwarce?

Strategia SEO
Strategia SEO

Jak zaplanować strategię SEO i co należy wziąć pod uwagę podczas jej planowania?

Od czego zależy poziom trudności pozycjonowania?

Łatwe słowa kluczowe to takie, które nie są mocno konkurencyjne. Dobrym przykładem są hasła typowe dla specjalistycznych niszy, np. hasło „interfejs audio USB” jest rzadziej wpisywane przez użytkowników niż „słuchawki bluetooth”. Pierwsze fraza dotyczy sprzętu dla inżynierów dźwięku, a druga to produkt powszechnie używany. Co za tym idzie, również ilość stron pozycjonujących się na pierwszą z wymienionych fraz jest prawdopodobnie znacznie mniejsza niż tych, które próbują osiągnąć szczyt Google na drugie hasło. Wniosek: pozycjonowanie witryny ze specjalistycznym sprzętem, na hasła profesjonalne będzie prostsze niż podobne działania dla sklepu sprzedającego słuchawki bluetooth.

Drugi ważny czynnik to długość frazy. Poziom złożoności hasła również przekłada się na jego popularność. Mniej stron pozycjonuje się na hasło „etui zamykane huawei p10 lite” niż na frazę „etui do telefonu”. Działania SEO szybciej przyniosą efekty w pierwszym przypadku.

Czas pozycjonowania to nie wszystko

Czas pozycjonowania jest ważny dla klientów, a kolejne miesiące nieprzynoszące wymiernych efektów mogą wzbudzać podejrzliwość – zwłaszcza osób bez doświadczenia w ebiznesie. Niekiedy prowadzi to do kuriozalnej sytuacji, w której agencje SEO starają się sprostać potrzebom klienta, promując kilka bardzo prostych haseł. Dzięki temu w krótkim czasie mogą pochwalić się wysokimi pozycjami na wybrane frazy.

Czy takie działanie powinno być pozytywnie oceniane z punktu widzenia zleceniodawcy? Oczywiście odpowiedź jest negatywna. Trzeba pamiętać, że SEO nie jest celem samym w sobie. Wysoka pozycja w Google jest tylko środkiem do osiągnięcia większej ilości wejść oraz dobrej konwersji. To oznacza, że lepiej poczekać dłużej i wypromować stronę na dobrze przemyślane, konwertujące hasła niż szybko uzyskać szczytowe wyniki na niezbyt trafne frazy.