Jaki jest koszt pozycjonowania?

Niemal każdy przedsiębiorca działający w sieci wie, że do osiągnięcia sukcesu w ebiznesie niezbędne jest pozycjonowanie stron. Wysoka pozycja w organicznych wynikach wyszukiwania jest w stanie zagwarantować stały napływ nowych użytkowników i zapewnić niski koszt pozyskania klienta – mniejszy niż płatne Google Ads lub inne formy reklamy.

Pozycjonowanie jednak również ma swoją cenę. Wprawdzie Google nie pobiera żadnych opłat od właścicieli stron, których URL-e wyświetla (w tzw. organicznych, czyli niepromowanych wynikach), ale za wysoką pozycję trzeba zapłacić firmie SEO, która wie, jak wynieść stronę na wyszukiwarkowe podium. Ile kosztuje pozycjonowanie? To usługa ściśle dostosowywana do klienta. Jej cena zależy od wielu czynników, więc nawet podanie widełek jest dość kłopotliwe. Niemniej, większość agencji proponuje swoje usługi za minimum 600-1000 zł miesięcznie. Górna granica praktycznie nie istnieje. Znane serwisy i duże korporacje są w stanie płacić za SEO dziesiątki tysięcy złotych.

Koszt pozycjonowania

Pozycjonowanie

Znane wyszukiwarki
Co to jest SEO?

SEO - search engine optimization to termin używany zamiennie z pozycjonowaniem stron.

Pozycjonowanie strony
Jak pozycjonować stronę?

Sprawdź jakie działania podjąć aby systematycznie piąć się w górę w wynikach wyszukiwania!

Czekanie na wyniki pozycjonowania
Ile trzeba czekać na wyniki SEO?

Na odpowiedź na to z pozoru proste pytanie składa się naprawdę wiele czynników!

Wybieranie agencji SEO
Agencje SEO – czy warto zatrudniać?

Poznaj plusy i minusy zlecania pozycjonowania witryny profesjonalistom.

Koszty pozycjonowania
Jaki jest koszt pozycjonowania?

Jakie czynniki wpływająna koszt znalezienia się na najwyższych pozycjach w wyszukiwarce?

Strategia SEO
Strategia SEO

Jak zaplanować strategię SEO i co należy wziąć pod uwagę podczas jej planowania?

Od czego zależy koszt SEO?

Jak to możliwe, że podobna usługa może być świadczona w tak różnych cenach? Co wpływa na koszt SEO? Wśród najważniejszych czynników warto wymienić:

  • konkurencyjność branży,
  • ilość i poziom trudności słów kluczowych,
  • jakość witryny,
  • historia domeny,
  • doświadczenie usługodawcy.

Mówiąc w skrócie: im więcej wysiłku wymaga pozycjonowanie, tym wyższa cena. Wypromowanie strony na ogólną, krótką frazę (np. sklep ogrodniczy) jest dużo trudniejsze niż uzyskanie dobrej pozycji na długie, skomplikowane hasło (np. uniwersalny nawóz ogrodniczy sklep internetowy). Profesjonalni seowcy szybciej wykonają zadanie, gdy strona będzie dobrze napisana i dostosowana do wymogów wyszukiwarek. Plusem jest też domena, która była już kiedyś pozycjonowana i nigdy nie dostała kary od Google.

Czy warto oszczędzać na pozycjonowaniu?

Tak, jak każda usługa, pozycjonowanie witryny może być inaczej wycenione przez doświadczoną agencję, a inaczej przez początkującego freelancera. Z oszczędzaniem na SEO trzeba jednak uważać. Niebezpieczne są zwłaszcza absurdalnie tanie usługi, które można kupić na portalach aukcyjnych (w rodzaju „1000 linków za 200 zł!”, „pierwsza strona Google w miesiąc”). Niepoprawne, nachalne pozycjonowanie nie tylko nie pomoże Twojej stronie, ale może jej trwale zaszkodzić. Google od dawna walczy z niechcianymi praktykami, takimi jak nagły przyrost linków o wątpliwej wartości lub duplikacja treści. Tania usługa może się skończyć filtrem lub banem w wyszukiwarce.